دانش

  |  

یک وعده شام کامل با گنجاندن این خوراکی ها در آن !

طبق مطالعات انجام شده توسط برخی متخصصان تغذیه، لوبیا و برخی مواد غذایی می توانند به عنوان یک گزینه بی نظیر برای شام استفاده شوند.

کارشناس و متخصص تغذیه در روسیه، النا تای بر این باور است که مصرف شامی که حاوی مواد غذایی گیاهی است بسیار سالم و مفید برای میکروفلورای دستگاه گوارش خواهد بود.

یکی از غذاهایی که برای شام توسط این متخصص تغذیه توصیه شده است، حمص و حبوبات است. این غذا با دارا بودن پروتئین های قابل هضم و فیبر غذایی بالا دارای مواد مغذی بسیاری است که می تواند وعده غذایی مناسبی برای شام به حساب بیاید.

همچنین النا تای در ادامه گفت : مصرف عدس، نخود فرنگی و لوبیا در وعده شام را فراموش نکنید چرا که این مواد غذایی با داشتن فیبر های نامحلول، کربوهیدرات ها و همچنین پروتئین، احساس سیری طولانی مدت را پس از صرف شام به شما می دهند و در واقع فرآیند هضم در دستگاه گوارش شما را تنظیم می کنند. خواص این مواد غذایی در اینجا تمام نمی شود چرا که به طور کلی حبوبات با داشتن شاخص گلیسمی بسیار پایین، می توانند دریافت کالری در بدن را کاهش و از اضافه وزن جلوگیری کنند.

همچنین اگر به دنبال کاهش وزن و چربی های دور شکم خود هستید، باید از مصرف موز، انجیر،انگور، ماکارونی، برنج، سیب‌زمینی و نان سفید نیز دست بکشید.

حبوباتی نظیر نخود، عدس و لوبیا با داشتن مقادیر بالایی پروتئین به عنوان یک منبع عالی از مواد معدنی شناخته می شود.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved