دانش

  |  

چرا کف پاها در برخی از مواقع داغ می شوند؟

شاید یکی از عوامل اصلی داغ شدن کف پا فشار بیش از حد به آن در حالت ایستاده و یا کوهنوردی و پیاده روی باشد اما دلایل دیگری هم نظیر عفونت قارچی، بارداری و ... وجود دارد که با هم در این مقاله به آن ها می پردازیم.

حتما برایتان پیش آمده در طول شب ها کف پای تان با سوزش و یا داغ شدگی مواجه شود که معمولا این عارضه و شدتش ثابت نیست ممکن است تنها کمی گز گز و مورمور شدگی در کف پا احساس کنید، برخی مواقع هم داغ شدن و احساس سوزش در ناحیه کف پا به سراغ تان می آید اما نام این عارضه چیست و از کجا نشات می گیرد؟

نوروپاتی (neuropathy) نام این عارضه می باشد و عمده ی دلیلی که این اتفاق می افتد به فشار بیش از اندازه بر روی پاها مربوط می شود مانند سرپا ایستادن زیاد و یا پیاده روی های طولانی مدت و حتی کوهنوردی های سنگین. البته که دلایل دیگری هم شامل این عارضه می شود، به طور مثال افرادی که مبتلا به دیابت و یا اچ ای وی هستند ممکن است این عارضه را تجربه کنند همچنین کسانی که الکل را بیش از اندازه مصرف می کنند و یا حتی افرادی که با کمبود ویتامین B رو به رو شدند.

از دیگر عوامل داغ شدگی کف پا می توان به چاقی و اضافه وزن، اعتیاد به انواع دخانیات، شیمی درمانی، اختلال و یا بیماری در کلیه ها، پوشیدن جوراب و یا کفش های نامناسب،

استرس و اضطراب و افزایش اسید اوریک خون اشاره کرد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved