اقتصاد

  |  

کاهش صادرات گاز از سوی روسیه سبب رشد 5 درصدی قیمت گاز طبیعی در قاره سبز شده است !

هوای سرد زمستان در اروپا در یک طرف و عرضه نه چندان مناسب گاز طبیعی از سوی روسیه در طرفی دیگر، سبب شده تا قیمت گاز طبیعی در اروپا باز هم افزایش پیدا کند.

براساس جدیدترین گزارشات از قیمت گاز طبیعی در قاره اروپا، اکنون هوای سرد زمستانی و کاهش عرضه گاز طبیعی از جانب روسیه، قیمت این منبع انرژی را افزایش داده است.

گزارشات نشان می دهد که شاخص قیمت گاز طبیعی در روز دوشنبه تا 5 درصد افزایش پیدا کرده است و یکی از دلایل آن می تواند به خط لوله یامال-اروپا (از بلاروس به لهستان و سپس به آلمان می رسد) ارتباط داشته باشد چرا که جریان عبور گاز در این مسیر لوله به صورت برعکس عمل می کند؛ به عبارتی دیگر گاز طبیعی از مسیر آلمان به لهستان می رود نه لهستان به آلمان. این اتفاق از تاریخ 21 دسامبر در حال رخ دادن است که سبب شده تا عرضه گاز در قاره سبز با اختلال مواجه شود.

عرضه گاز طبیعی از طریق اوکراین به اروپا نیز کاهش داشته است. علاوه بر کاهش صادرات از شرق به اروپا، هوای سرد زمستان، تولید کمتر از انتظار برق از توربین های بادی نیز در کشور های شمال شرق اروپا و انگلستان تاثیرات منفی را به جا گذاشته است.

هرچند در روز جمعه قیمت گاز در قاره سبز با 9 درصد کاهش مواجه شد اما با توجه به بیانیه جدید از سوی کشور هلند مبنی بر نیاز به گاز طبیعی بیشتر جهت پر کردن ذخایر کافی برای سال 2022، این منبع انرژی باز هم روندی صعودی را در پیش گرفته است.

اشکان بابایی
1 نظر
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟
full
full admin 22:31 2023/10/02
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشی

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved