دانش

  |  

یک خوراکی که از آن به عنوان قاتل دندان ها یاد می شود !

یکی از پرمصرف ترین خوراکی هایی که روزانه از آن استفاده می کنیم سس گوجه فرنگی است که این خوراکی اصلا و ابدا با دندان های شما دوستی نمی کند و باعث آسیب رساندن به آن می شود.

طبق گفته های یک متخصص تغذیه در کشور روسیه، عوامل بسیاری باعث به وجود آمدن لک و تیره شدن دندان ها می شود که این عارضه به دلیل وجود مشکلاتی در مینای دندان ها رخ می دهد.

وی در این باره گفت : زمانی که تراکم بین مینای دندان ها به هم خورده باشد در سطوح دندان ها منافذی به وجود می آید که رنگ های مختلفی را در خود می تواند جای دهد و با نفوذ این رنگدانه ها دندان ها رو به تیره شدن می روند.

 

گاهی اوقات تنها با مسواک زدن می توانید این مشکل را حل کنید اما چه چیزی مسبب اصلی این اتفاق است؟

این کارشناس تغذیه در پاسخ چنین گفت : در اکثر مواقع در پی کارهایی که باکتری ها در حفره های دندان ها انجام می دهند پلاک بر روی دندان ها ایجاد می شود و باعث می شود تا رنگ دندان ها تغییر کند.

وی در ادامه افزود : از مهم ترین موادی که می تواند این آسیب جدی را به دندان های شما برساند، سس گوجه فرنگی است چرا که این خوراکی دارای اسید استیک، شکر، گوجه‌ فرنگی طبیعی و گاهی رنگ‌های شیمیایی است. اگر می خواهید که از این خوراکی در پخت و پز غذاهایتان استفاده کنید به شما توصیه می کنیم که رب گوجه فرنگی را جایگزین آن کنید تا دندان هایتان تیره نشوند.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved