دانش

  |  

کووید-۱۹: رهبران جهان خواستار پیمان بین المللی همه گیری شدند

نخست وزیر انگلستان بوریس جانسون به بیش از ۲۰ رهبر دیگر جهان پیوسته است که خواستار یک توافق جهانی جدید برای کمک به دنیا برای آماده شدن برای همه گیری های آینده است.

در مقاله روزنامه ای، رهبرانی از جمله نخست وزیر آلمان و رئیس جمهور فرانسه گفتند كه ویروس کرونا بزرگترین چالش از زمان جنگ جهانی دوم بوده است.

آنها گفتند که این همه گیری نشان داده است "تا زمانی که همه در امنیت نباشند ، هیچ کس امن نیست".

 

دبیر بازرگانی انگستان گفت: انگلیس قبل از اینکه بتواند مواد مورد نیاز خود را صادر کند ، به باقی مانده ی واکسن ها نیاز دارد.

 

امضا کنندگان، که شامل رئیس سازمان بهداشت جهانی ، دکتر تدروس آدانوم غبریزوس گفت: "در آن زمان که دو جنگ جهانی همه جا را ویران کرده بود، رهبرانسیاسی گرد هم آمدند تا سیستم چند جانبه را از اول بازسازی کنند."

 

او ادامه داد "اهداف واضح بود، گردآوری کشورها و از بین بردن وسوسه های انزوا طلبی و ملی گرایی و رفع چالش هایی که تنها با همبستگی و همکاری می توانندحاصل شوند یعنی صلح، رفاه، سلامتی و امنیت."

 

رهبران گفتند كه با همان روحیه ، كشورها باید "آمادگی بیشتری برای پیش بینی، جلوگیری، كشف، ارزیابی و پاسخگویی موثرتر به بیماری های همه گیر بهثطوربسیار هماهنگ داشته باشند"

 

آنها گفتند یک معاهده ی جدید به ایجاد سیستم های بهتر برای هشدار به مردم در مورد همه گیری های احتمالی کمک می کند ، در حالی که همچنین اشتراک اطلاعاتو توزیع واکسن ها و تجهیزات محافظت شخصی را بهبود می بخشد.

 

"همه گیرهای دیگر و موارد اضطراری عمده بهداشتی دیگر وجود خواهد داشت. هیچ دولتی به تنهایی نمی تواند این خطر را برطرف کند. سوال این نیست که اگر سوالاین است که چه زمانی"

 

"بیماری همه گیر کووید-۱۹ یادآوری جدی و دردناکی بوده است که تا زمانی که همه در امنیت نباشند هیچ کس ایمن نیست."

 

این نامه اضافه می کند "در زمانی که کووید-۱۹ از نقاط ضعف ما استفاده کرده است، ما باید از این فرصت استفاده کنیم و به عنوان یک جامعه جهانی برای همکاریصلح آمیز که فراتر از این بحران است گرد هم آییم."

منبع BBC

امیر مسعودی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved