اقتصاد

  |  

کمبود ریزتراشه ها عامل ضرر 210 میلیارد دلاری برای صنعت خودروسازی بوده است !

بر طبق محاسبات انجام شده توسط برخی شرکت ها، تخمین زده می شود تا در سال جاری در حدود 7.7 میلیون کاهش تولید خودرو در پیش باشد که مجموعا باعث ضرری 210 میلیارد دلاری برای خودروسازان سراسر جهان خواهد شد.

شرایط برای تولید کنندگان خودرو روز به روز آشفته تر می شود چرا که همچنان شرکت های خودروسازی با بحران کمبود ریزتراشه ها دست و پنجه نرم می کنند. این بحران تاکنون منجر به توقف تولید بسیاری از کارخانه های خودروسازی در سراسر جهان نظیر آمریکای شمالی، اروپا و آسیا شده است.

در اواسط سال 2021 و اوایل آغاز بحران ریزتراشه ها، برخی شرکت ها میزان آسیب و زیان شرکت های خودروسازی را حدود 60.6 میلیارد دلار تخمین می زدند اما رفته رفته این ارقام بالاتر رفت، تا جایی که در ماه مه پیش بینی شده بود این میزان ضرر به 110 میلیارد دلار خواهد رسید. اما کمبود ریزتراشه ها خیلی بیشتر از این ارقام می تواند به صنعت خودروسازی آسیب وارد کند.

حال گویا براساس گفته های شرکت مشاوره الکسی، در سال 2021 شاهد 7.7 میلیون کاهش تولید خودرو خواهیم بود، بدین ترتیب خودروسازان در سراسر جهان چیزی در حدود 210 میلیارد دلار ضرر خواهند کرد.

این شرکت مشاوره در گذشته پیش بینی کرده بود تولید قطعات مربوط به ریزتراشه ها در سال 2021 به ویژه سه ماهه سوم سال، رونق می یابد اما اکنون با این تفاسیر این بهبودی در تولید ریزتراشه ها را حداقل تا سه ماهه دوم سال 2022 شاهد نخواهیم بود.

ریزتراشه ها در واقع قسمتی از قطعات الکترونیکی خودروهای مدرن امروزی به شمار می رود. این ریزتراشه ها نیمه رسانا و از آنها در تولید قسمت های حیاتی خودرو نظیر فرمان و یا ترمز، استفاده می شود. امروزه برای تولید یک خودرو در سطحی متوسط، نیاز به صدها ریزتراشه نیمه رسانا است.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved