دانش

  |  

کم خوابی چه مشکلاتی را به همراه خواهد داشت ؟

برخی بر این باورند که خواب کم می تواند تاثیر بسزایی در عملکرد بهتر بدن انسان داشته باشد اما این باور غلط بوده چرا که کم خوابی عامل اصلی ابتلا به دیابت و سرطان است.

جامعه ما همواره مملو از افرادی است که سخت مشغول کار کردن هستند. برخی افراد میان استراحت کمتر و بهره وری بیشتر ارتباط مستقیمی را می بینند و اعتقاد دارند که بدن انسان می تواند عملکرد بهتر و بیشتری را با خواب کمتر داشته باشد.

اما این عقیده کاملا اشتباه است، خواب و استراحت کافی برای بدن انسان یک امر ضروری به شمار می رود و اگر بدن با کمبود خواب مواجه شود، عواقب خوشایندی در انتظار نخواهد بود. هرچند برعکس این قضیه نیز وجود دارد، به این معنی که خواب بیش از اندازه نیز می تواند علاوه بر سلامتی، پیشرفت انسان ها را تهدید کند.

بدن هر انسان بالغ در طول شب باید حداقل 8 ساعت خواب مفید داشته باشد تا علاوه بر استراحت، سوخت وساز های مناسب غذا، فرآیند های بیولوژیکی و رفع سموم و عفونت های را به نحو احسنت انجام دهد. اگر افراد در دراز مدت دچار کم خوابی شوند باید ریسک ابتلا به سرطان، چاقی، دیابت های نوع یک و دو را به جان بخرند. همچنین افرادی که مدت کوتاهی خواب مناسب نداشته باشند، باید انتظار مشکلاتی در حافظه و عملکرد ذهنی خودشان را داشته باشند.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved