اقتصاد

  |  

کشور هندوستان تصمیم دارد امسال نصف سهم صادرات برنج اش به جهان را از آن خود کند

به دلیل ارسال بی سابقه برنج به کشورهای آسیایی و همینطور آفریقایی، هندوستان می خواهد تا 45 درصد از سهم صادرات جهانی برنج کشورش را به خودش اختصاص دهد چرا که بنادر این کشور ظرفیت محدودی برای انتقال خواهند داشت.

کشور هند، دومین تولید کننده جهانی برنج بعد از کشور چین به حساب می آید. اما در سال جاری به دلیل ارسال حجمی بی سابقه از برنج به آسیا و آفریقا، این کشور اکنون می بایست تقریبا نیمی از سهم صادرات برنج اش به جهان را به کشور خودش بازگرداند چرا که ظرفیت حمل و نقل در بنادر با محدودیت هایی رو به رو است.

براساس گفته های نایب رئیس بخش تجارت برنج در شرکت اولام هند : در سال جاری کشور هندوستان می تواند 22 میلیون تن برنج را صادر کند که این عدد مجموعا بیشتر از صادرات سه صادرکننده بزرگ بعدی یعنی تایلند، ویتنام و پاکستان می باشد.

وی در ادامه گفت : امسال حتی کشورهایی مانند چین، ویتنام و بنگلادش هم از کشور هندوستان برنج خریداری کرده اند.

آمار نشان می دهد که صادرات برنج در هندوستان نسبت به سال 2020، 49 درصد افزایش داشته و به میزان 14.7 میلیون تن رسیده است. همچنین محموله های برنج غیر باسماتی با 77 درصد افزایش رو به رو شده است که میزان آن به 9.7 میلیون تن رسیده است.

عمدتا برنج های باسماتی و درجه یک هندی برای کشورهای ایالات متحده، انگلیس و برخی کشور ها در خاورمیانه ارسال می شود و مقصد برنج های غیر باسماتی این کشور برای کشورهای آفریقایی و آسیایی است.

میزان تقاضای برنج در سطح جهان روز به روز بالاتر می رود اما این کشور هندوستان است که با تسلط بر بازار جهانی، قیمت های مناسبتری را ارائه می دهد و در حال حاضر هم می خواهد تا ظرفیت بنادر خود را برای حمل و نقل های بیشتر ارتقا دهد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved