دانش

  |  

کرونای انگلیسی به همراه عوارض جدید و خطرناک

"گیلن باره" نام جدید عارضه خطرناک کرونای انگلیسی که توسط عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نام گذاری شده است

علائم کرونا کاملا متغیر است و با توجه به گفته های دکتر علیرضا جانبخش این بیماری می تواند به اشکال گوناگون تاثیر خود را در بدن انسان بگذارد که شامل علائم عمومی مانند سردرد، چشم درد و درد کمر، مشکلات تنفسی از جمله تنگی نفس، سرفه و دردقفسه سینه و نیز علائم گوارشی شامل درد شکم، اسهال و استفراق است.

دکتر جهانبخش با ذکر این مورد که متاسفانه در برخی موارد که شاهد علائم تنفسی هستیم عوارض آن منجر به نارسایی تنفسی، تغییرات عروقی و ... می شود و همین امر خطر سکته ها قلبی و مغزی را افزایش می دهد.

اما وی درباره نوع انگلیسی این ویروس که به مراتب خطرناک تر است اظهار داشت : وجود عارضه جدیدی را در چند روز گذشته شاهد بودیم که شباهت های زیادی را با بیماری "گیلن باره" دارد. دکتر جهانبخش درباره این بیماری اینگونه توضیح میدهد که : این بیماری یک نوع فلج عصب محسوب می شود، طوریکه که فلج عصب از انتهای پا شروع و به تدریج بالا می رود و عصب دستگاه های مختلف را از کار می اندازد و با از کار انداختن عصب های دستگاه تنفسی باعث ایست تنفسی می شود.

این متخصص بیماریهای عفونی ضمن تاسف خاطرنشان کرد: این بیماری و این عارضه حالت پیش رونده را در آغاز می کند و تا درگیری تمام سیستم عصبی پیش خواهد رفت.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved