دانش

  |  

کاهش قند خون در بیماران دیابت نوع دوم با این خوراکی !

طبق نتایج آخرین تحقیقات پژوهشگران، خوردن کشمش به عنوان یک میان وعده ویژه می تواند سطح قند خون بیماران دیابت نوع دوم را کاهش بدهد.

در بیماری دیابت و به ویژه نوع دوم آن، زمانی که وعده غذایی صرف می شود قند خون هم افزایش پیدا می کند و این امر سبب ایجاد مشکلات جدی برای این افراد خواهد شد.

حال پژوهشگران با انجام یک آزمایش 12 هفته ای بر روی 51 نفر شرکت کننده که همگی آنها بیماری دیابت نوع دوم را داشتند به نتایج جالبی دست پیدا کردند. هدف از انجام این آزمایش مشخص شدن میزان تاثیرگذاری کشمش بر روی سطح گلوکز خون در برابر دیگر وعده های فرآوری شده بود.

نتیجه این آزمایش پس از 12 هفته، کاهش 23 درصدی و قابل توجه میزان سطح گلوکز خون بعد از صرف غذا را در افرادی که از کشمش به جای دیگر تنقلات استفاده می کنند نشان داده است. این خوراکی می تواند 120 دقیقه بعد از صرف غذا قند خون را در بیماران دیابت نوع دوم پایین بیاورد. همچنین کشمش به نسبت دیگر میان وعده ها، می تواند 19 درصد از گلوکز ناشتا و 0.12 درصد هموگلوبین را نیز کاهش دهد.

با این تفاسیر، محققان به بیماران دیابت نوع دوم توصیه می کنند تا حتما کشمش را در رژیم های غذایی خود قرار بدهند چرا که این خوراکی به عنوان یک میان وعده ویژه خاصیت بسیار بالاتری نسبت به دیگر تنقلات فرآوری شده نظیر میوه های خشک دارد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved