ورزشی

  |  

ژاوی ارناندس رسما مربی بارسلونا شد

پس از فراز و نشیب های موجود بر سر راه، سرانجام بارسلونا به صورت رسمی سرمربی جدید خود یعنی ژاوی را معرفی کرد.

پس از اخراج رونالد کومان توسط بارسلونا، سران باشگاه درصدد استخدام یکی دیگر از اسطوره های این باشگاه در سمت سرمربیگری قرار گرفتند اما برای به خدمت گرفتن او باید ابتدا قرارداد فعلی وی را فسخ می کردند. لازمه فسخ قرارداد ژاوی و السد پرداخت غرامتی بود که توسط باشگاه قطری در نظر گرفته شده بود. براساس گزارشات، سران باشگاه بارسلونا و السد برای فسخ قرارداد این مربی به توافق رسیدند و اکنون نیمی از غرامت (2.5 میلیون یورو) را ژاوی و نیمی دیگر آن را بارسلونا پرداخت خواهد کرد.

ژاوی ارناندس پس از گذشت تقریبا 6 سال به نوکمپ بازمی گردد اما با این تفاوت که اینبار به عنوان سرمربی کاتالان ها وارد عمل می شود و باید بارسا را از وضعیت نه چندان مناسب کنونی نجات دهد. جزئیات قرارداد ژاوی در بارسا دقیق مشخص نشده اما به گفته برخی نشریه ها، ژاوی برای فصل جاری و دو فصل آینده قرار است رهبری این تیم را به عهده بگیرد.

ژاوی 41 ساله اولین تجربه مربیگری خودش را با تیم السد در لیگ ستارگان قطر در سال 2019 آغاز کرد که در طی همین مدت کوتاه موفق شد تا السد را صاحب هفت قهرمانی نیز بکند.
سرمربی اسپانیایی جدید بارسلونا به مدت 24 سال (1998-2015) در ترکیب آبی اناری ها به میدان رفت که حاصل آن 23 عنوان قهرمانی نظیر قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا (3 بار)، در لالیگا (8 بار)، سوپرجام (2 بار)، سوپرجام اسپانیا (6 بار)، جام باشگاه های جهان و جام حذفی اسپانیا هر کدام 2 بار بوده است.

حال باید دید که آیا ژاوی می تواند بارسلونا 16 امتیازی که اکنون در رتبه نهم جدول رقابت های لالیگا قرار دارد را به صدر جدول نزدیک کند یا خیر.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved