دانش

  |  

چه مدت بعد از تزریق دوز دوم واکسن سینوفارم باید دوز سوم را تزریق کرد ؟

براساس تحقیقات جدید، تزریق دوز سوم واکسن سینوفارم پس از ماه پنجم از تزریق دوز دوم آن می تواند سطح آنتی بادی افراد را افزایش دهد.

پس از ساخت واکسن های گوناگون برای بیماری کووید-19 اکنون واکسیناسیون در تمامی کشورها در حال انجام است اما این واکسن ها برای مقابله با این ویروس کشنده می بایست آنتی بادی را در بدن فرد تولید کنند.

در رابطه با واکسن سینوفارم، هر فرد دو دوز را در فاصله زمانی یک ماه دریافت می کند تا بدن فرد را مملو از آنتی بادی کند. نکته قابل توجه این است که بعد از مدتی تولید آنتی بادی در بدن افراد با کاهش رو به رو می شود از این رو محققان به این نتیجه رسیدند که با تزریق یک دوز دیگر پنج ماه بعد از دوز دوم این واکسن، میتوان مقدار تولید و تاثیرگذاری آنتی بادی را دوباره افزایش داد.

هرچند این تحقیقات فقط در چین صورت گرفته و دیگر دانشمندان مطالعه ای در این زمینه نداشته اند اما در کشور چین تزریق دوز سوم هم برای افرادی که در معرض خطر این ویروس هستند در حال انجام است.

طبق نتایج تحقیقاتی که بر روی واکسن سینوفارم انجام شده، میزان آنتی بادی افراد بعد از پنج ماه از تزریق دوز دوم تا 70 درصد نسبت به هفته چهارم تزریق آن کاهش می یابد اما با تزریق دوز سوم پس از یک هفته میزان تولید آنتی بادی 7.2 بار افزایش پیدا می کند.

هرچند نگرانی ناشی از کاهش میزان آنتی بادی برای تمامی واکسن ها وجود دارد اما تا به امروز تنها راه حل برای جلوگیری از شیوع و تضعیف این بیماری، واکسن های تولید شده می باشد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved