دانش

  |  

چه ادویه هایی را جایگزین نمک کنیم ؟

از زمان های دور، ادویه ها در پخت و پز و آشپزی ما اهمیت ویژه ای داشته اند. ترکیب درست برخی ادویه ها با هم علاوه بر خوش طعم و عطر کردن غذا، می تواند طعم های جدیدی را به غذا های ما بدهد.

طبق توصیه های پزشکان و مقالاتی که همگی از آنها با خبر هستیم، نمک یک سم کشنده برای بدن انسان است و مصرف بی رویه آن می تواند بسیار خطرناک باشد. 

البته خوردن مقدار خیلی کم از نمک، مشکل خاصی را ایجاد نمی کند مگر اینکه پزشک شما به دلیل عارضه هایی همچون بیماری فشار خون، تیروئید، مصرف دارو های هورمونی و یا کورتون، این ادویه را برای شما به  طور کامل قدغن کرده باشد.

البته محروم شدن از مصرف نمک آنچنان هم بد نیست و شما می توانید چاشنی های دیگری را به جای آن استفاده کنید که خطر کمتری برای بدن داشته و همچنین غذا را خوش طعم و عطر می کند.

برخی ادویه ها هستند که اگر به میزان درست با یکدیگر ترکیب شوند علاوه بر طعم خوب، مزایا و خواص زیادی برای بدن خواهند داشت. برای مثال : ادویه کاری، ادویه خورشی، ادویه هفت رنگ، ادویه هندی، جوز هندی، زیره، فلفل، زردچوبه، پودر سیر، زنجبیل، پودر پاپریکا و دارچین.

تمام این ادویه ها می توانند جایگزین مناسب نمک در غذاهای ما باشند که طعم غذا را بسیار لذیذ تر خواهند کرد. اما به خاطر داشته باشید که قبل از مصرف این چاشنی ها نیز اگر بیماری خاص و یا حساسیتی دارید، حتما با پزشک خود در رابطه با مصرف این ادویه ها مشورت کنید.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved