دانش

  |  

چقدر با خواص دارویی زغال اخته و برگ های این میوه آشنا هستیم ؟

میوه زغال اخته و برگ آن دارای خواص دارویی شگفت انگیزی است، کاهش التهاب و عفونت های داخل دهان و لثه ها، پایین آوردن قند خون و همچنین تولید انسولین از جمله خواص دارویی آن است.

میوه ها و سبزیجات همواره برای بدن حکم پزشک معالج را داشته و خواهند داشت، با وجود داشتن خواص دارویی می توانند یک درمان کاملا گیاهی برای ما باشند.

به عنوان نمونه میوه زغال اخته که بسیار میوه محبوب و دوست داشتنی است، خاصیت های این میوه به شدت معجزه آسا است و مصرف آن صد درصد توصیه می شود. این میوه ویژگی هایی نظیر : جلوگیری از رشد باکتری ها و کشتن آنها، پیشگیری از هرگونه عفونت داخلی، ضد اسپاسم و برای حالت تهوع یک مرحم عالی است. همچنین این میوه خاصیت ملین کردن را دارد و می تواند برای درمان اسهال های ناشی از وجود میکروب در معده و روده ها استفاده شود.

اما به جزء زغال اخته، برگ این میوه هم دارای ویژگی های جالبیست. برگ های این میوه شگفت انگیز را قبل از رسیدن خود میوه زغال اخته جمع آوری می کنند. براساس تحقیقات جدید محققان، برگ های زغال اخته خاصیت تولید انسولین در بدن را دارند و بیمارانی که دارای دیابت دیر هنگام هستند می توانند برای کاهش قند خون خود از برگ های زغال اخته به صورت دمنوش استفاده کنند، البته باید از قبل با پزشک خود حتما هماهنگ کرده باشند.

در ضمن دم کردن برگ های زغال اخته می تواند عفونت و التهاب های لثه، زخم های موجود در داخل دهان را هم بهبود ببخشد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved