دانش

  |  

پنج خوراکی تاثیر گذار در افزایش قد کودکان را بشناسیم

به طور طبیعی می دانیم که رژیم غذایی سالم در کنار ورزش کردن های منظم جز اصلی ترین رکن های سلامتی در میان افراد خصوصا کودکان است.

در بسیاری از موارد والدین می خواهند که کودک شان همواره تغذیه سالم و مناسب داشته باشد تا بتواند سالم، قوی و قد بلند زندگی کند. اما در این بین با نداشتن اطلاعات کافی از سوی والدین مواجه هستیم که نمی دانند کدام خوراکی و یا رژیم غذایی به رشد قدی کودک شان کمک خواهد کرد. اما در این مقاله می خواهیم با این خوراکی ها بیشتر آشنا شویم.

 

باید بدانیم که پروتئین عنصر بسیار مهم در تامین نیاز های بدن کودکان و همچنین رشد آن ها می باشد. تخم مرغ را می توان منبعی سرشار از پروتئین دانست که می توان آن را هنگام صبحانه در کنار چند تکه نان سبوس دار و یک لیوان شیر نوش جان کرد و حتی بعضا می تواند جایگزینی برای شیر و غلات و یا نان و مربا در صبحگاه باشد.

 

برای داشتن استخوان های قدرتمند و قدی بلند لازم است تا مقدار قابل توجهی ویتامین D و کلسیم مصرف شود. می توان این مقادیر را در ماست های غنی شده و یا کشک پیدا کرد. ماست را در کنار غذای کودک خود قرار دهید تا علاوه بر هضم راحت غذا و کمک به روده هایش، استخوان های مستحکمی را هم پرورش دهد.

یکی دیگر از منابع کلسیم و ویتامین D که اصلی ترین آن ها هم به شمار می رود، شیر می باشد که با داشتن این مواد مغذی کمک می کند تا پروتئین هم راحت تر جذب بدن شود. اما سعی کنید تا جایی که امکان دارد به جای استفاده از پودر شکلات برای طعم دار کردن شیر، از پودر های پروتئینی مانند پروتئینکس و ...  استفاده کنید.

اما اگر کودک شما با لاکتوز موجود در شیر به مشکل بر می خورد و توانایی هضم آن را ندارد می توانید از جایگزین آن یعنی سویا کمک بگیرید. و یا می توانید از انواع میوه های تازه استفاده کنید، با دادن 2 یا 3 میوه در روز هم کمک به افزایش قد کودک خود می کنید و هم تا حدودی کودکان احساس سیری را خواهند داشت.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved