دانش

  |  

پس از بهبودی از کرونا این خوراکی ها را مصرف کنید

بعد از اینکه بیماری کرونا را شکست دادید و سلامت کامل بدن را بدست آوردید حتما برخی مواد غذایی که دارای پروتئین هستند را در رژیم غذایی خود جای دهید.

واضح است که وجود یک رژیم غذایی مناسب برای بدن بسیار مفید است و اگر این رژیم دارای تعادل و تنوع هم باشد می تواند برای بهبودی پس از ویروس کرونا نقش مهمی را داشته باشد.

اما باید در نظر داشته باشید که پروتئین کلیدی ترین عنصر در رژیم غذایی پس از بهبودی از ویروس کرونا است و با توجه به میزان شدت بیماری و همچنین وزن قبل از درگیری با ویروس باید روزانه بین 20 الی 30 کیلوکالری در هر کیلوگرم وزن بدن (1.2 الی 2 گرم به ازای هرکیلوگرم از وزن بدن)  پروتئین دریافت کنید.

پروتئین برای مبارزه با تحلیل رفتگی و آتروفی عضلاتی که در طول بیماری کرونا از بین رفته اند معجزه آسا است پس باید همیشه مقدار کافی از آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

اگر وضعیت کلیه ها را هم در نظر بگیریم باید حداقل سه یا چهار وعده محصول پروتئینی از قبیل شیر، ماست و پنیر، همچنین دلمه، ماهی، تخم مرغ، مرغ، گوشت (سوسیس و کالباس شامل نمی شوند)، لوبیا و سویا را حتما در رژیم غذایی خود بگنجانید چرا که سرشار از پروتئین هستند.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved