دانش

  |  

پختن گوجه فرنگی خاصیت آن را هم افزایش می دهد

گوجه فرنگی به طور کل دارای خواص بسیاری است اما گوجه فرنگی پخته شده سبب افزایش یک نوع باکتری مفید برای روده شده و فعالیت های بدن که مربوط به دستگاه گوارش و روده می باشد را بهبود می بخشد.

اگر بخواهیم خواص گوجه فرنگی را در نظر بگیریم باید بگوییم که این خوراکی سرشار از اسید فولیک و بتا کاروتن است همچنین دارای ویتامین های C و A، ویتامین های گروه B (B1، B2، B3 و B5) می باشد. گوجه فرنگی با داشتن مقادیر بالایی کلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر، سدیم، مس، روی و مقدار کمی از آهن یک منبع شگفت انگیز از مواد معدنی به شمار می رود.

علاوه بر داشتن مواد مغذی، گوجه فرنگی به عنوان یک غذای کامل می تواند نیاز های بدن انسان را تامین کند به علاوه دارای خواص دارویی نیز می باشد. پزشکان و متخصصان تغذیه از خواص دارویی گوجه فرنگی به مفید بودن آن برای قلب و عروق، دستگاه گردش خون و همچنین اعصاب اشاره داشتند و حتی این خوراکی را برای افرادی که دارای رماتیسم، نقرس و یا مبتلا به دردهای مفاصلی هستند توصیه کرده اند. همچنین گوجه فرنگی می تواند اشتهای افراد را افزایش و ضعف و خستگی را در بدن کاهش دهد.

اما پراهمیت ترین ماده ای که در گوجه فرنگی وجود دارد یک آنتی اکسیدان بسیار قدرتمند، لیکوپن است که به عنوان کاروتنوئید و رنگدانه قرمز نیز شناخته می شود و قرمزی رنگ گوجه نیز برای وجود همین ماده می باشد.

براساس یافته های جدید محققان، گوجه فرنگی پخته شده که به حالت رب و یا سس درآمده باشد می تواند تاثیر بیشتری نسبت به گوجه فرنگی خام در روده ها بگذارد چرا که مصرف پخته شده گوجه باکتری Lactobacillus reuteri که باعث بهبودی فعالیت در روده ها و جذب بیشتر لیکوپن توسط بدن می شود را افزایش می دهد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved