دانش

  |  

ویتامینی که خطرات ناشی از فشارخون بالا را کاهش می دهد

طبق تحقیقات جدیدی که صورت گرفته مصرف کردن یک نوع خاص از ویتامین B سبب می شود تا فشارخون بالا و خطرات ناشی از آن کاهش پیدا کند.

یکی از اجزای تشکیل دهنده ی ویتامین های گروه B، به ویژه ویتامین B4 کولین است که این ماده برای متابولیسم چربی، رشد سالم مغز، حرکت ماهیچه ‌ها، سیستم عصبی و سوخت و ساز انسان ضروری است و اگر این ماده در بدن کم شود باعث به وجود آمدن و جمع شدن چربی های اضافه در کبد می شود.

اما تا به امروز تحقیقاتی در زمینه ی مصرف کولین و بتائین (یک متابولیت کولین) به صورت غذایی برای کاهش عارضه ی فشارخون بالا صورت نگرفته بود.

اما با انجام یک آزمایش دانشمندان دریافتند اگر بیش از 7 سال مقدار مصرفی کولین در بدن انسان زیاد شود در ازای هر 100 میلی گرم 16 درصد کاهش خطر احتمالی عارضه ی فشارخون بالا را شاهد خواهیم بود که در این آزمایش ثابت شده که این اثر در مردان و افرادی که جوانتر هستند بسیار قوی تر عمل می کند.

اما برای دریافت کولین باید به سراغ چه مواد غذایی برویم؟ کولین یک ترکیب ارگانیک و محلول در آب به شمار می رود پس می توان آن را در غذاهای حیوانی نظیر جگر، تخم مرغ، ماهی سالمون و نیز برخی منابع گیاهی مانند گل کلم، بروکلی، روغن سویا و بادام زمینی پیدا و مصرف کرد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved