دانش

  |  

وجود یک نوع اختلال در افرادی که خواب کافی ندارند

طبق نتیجه تحقیقات پژوهشگران برزیلی، اگر فردی در طول شب کمتر از 6 ساعت بخوابد نمی تواند تعادل خود را در موقع راه رفتن به خوبی دیگر افراد حفظ کند.

محققان دانشگاه سائوپائولو واقع در کشور برزیل با انجام مطالعات خود به نتایج جالبی دست یافتند. راه رفتن به ظاهر یک امر کاملا خودکار است و فرآیند آن درگیری زیادی را در مغز به وجود نمی آورد اما این باور غلط از آب درآمده چرا که راه رفتن سبب می شود تا مغز ما انسان ها فشار زیادی متحمل شود پس طبیعی است که خواب کم تاثیر مستقیم بر روی روند فرآیند راه رفتن بگذارد چرا که مغز به اندازه کافی قدرت پردازش نخواهد داشت.

پژوهشگران با انجام یک آزمایش بر روی تعدادی دانشجو در بازه زمانی 14 روز، به این نتیجه رسیدند که افرادی که خواب کافی نداشتند زمانی که بر روی تردمیل شروع به راه رفتن می کنند تعادل کمتری در مقایسه با افرادی که خواب شان کامل است، دارند و همچنین افرادی که خواب شبانه نداشتند راه رفتن و حفظ تعادل شان بر روی تردمیل بسیار سختر است.

اما در این بین افرادی که در طول یک هفته خواب کافی نداشتند اما در آخر هفته کسری خوابشان را جبران کردند در مقایسه با افرادی که خواب اضافی داشتند، کنترل بهتری در حفظ تعادل و راه رفتن شان داشتند.

به گفته محققان، نتیجه این آزمایشات ارتباط مستقیم میان حفظ تعادل موقع راه رفتن و خواب کافی را نشان می دهد. کاهش و تغییرات خواب چه به صورت کامل و یا به صورت جزئی می تواند در کیفیت روند این فرآیند حسی حرکتی تاثیرگذار باشد. اما اگر افراد بتوانند میزان کسری خواب شان را هم تا حدودی جبران کنند، می توانند کنترل بهتری در راه رفتن از خود داشته باشند.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved