اقتصاد

  |  

واتساپ به دلیل عدم بومی سازی داده های کاربرانش در روسیه 6 میلیون روبل جریمه شد !

نرم افزار واتساپ که به عنوان یک پیام رسان و شبکه ی مجازی تحت مالکیت فیسبوک شناخته می شود به دلیل نقض قانون بومی سازی داده های کاربران در روسیه توسط دادگاه مسکو جریمه خواهد شد.

براساس قانون بخش 8 ماده 13.11 از قوانین جرایم اداری در روسیه، زمانی که اپراتوری در هنگام جمع آوری اطلاعات شخصی در انجام وظایف خود مبنی بر اطمینان از ضبط، دسته بندی، ذخیره سازی، شفاف سازی یا بازیابی اطلاعات شخصی شهروندان روسیه، که توسط قوانین این کشور معین شده است، با مشکل مواجه شود، تخطی از این قانون به شمار می رود که دادگاه روسیه در رابطه با واتساپ پروتکلی را در این زمینه دریافت کرده است.

این دادگاه با ذکر اینکه تاریخ رسیدگی به این پرونده همچنان مشخص نیست اعلام کرد احتمال دارد حداکثر این مجازات که برابر با 6 میلیون روبل است را برای برنامه واتساپ در نظر بگیرد.

البته ناگفته نماند این دادگاه در روز گذشته هم شرکت گوگل را به همین دلیل مبلغ 3 میلیون روبل ( 41 هزار دلار ) جریمه کرد.

طبق آماری که از سرویس فدرال روسیه در رابطه با نظارت بر روی ارتباطات این کشور بدست آمده، شرکت هایی همچون گوگل، فیسبوک، توییتر و دیگر رسانه های مجازی تا تاریخ 1 ژوئیه سال 2021 مهلت داشتند تا اطلاعات شخصی کاربران را بومی سازی کنند اما این اتفاق همچنان رخ نداده است.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved