اقتصاد

  |  

هشدار ریاست بانک مرکزی انگلستان در رابطه با تورم ها در این کشور !

این روزها شاهد افزایش تورم ها و مشکلاتی از قبیل زنجیره عرضه در کشور انگلستان هستیم، رئیس بانک مرکزی انگلیس علت این تورم ها و افزایش قیمت را تمایل به خرید کالا توسط مصرف کنندگان در عوض هزینه برای خدمات دانست.

ریاست بانک مرکزی انگلستان، اندرو بیلی طی یک گفتگو مجازی با سران بانک های مرکزی گروه جی 30 در رابطه با تورم و افزایش قیمت ها چنین اظهار نظر کرد : تورم و قیمت ها افزایش بالایی را داشته و این افزایش قیمت ادامه دار خواهد بود مگر اینکه یک اقدام مهم که با تحرکات بازار مالی در تضاد نباشد را جهت مهار فشار زیاد تورم ها در نظر بگیریم.

به گفته بیلی، این تورم ها و افزایش قیمت ها در ماه اوت سال جاری به 3.2 درصد رسید. وی در ادامه گفت : تورم به صورت موقت است اما همچنان ادامه دار خواهد بود و در سال آینده میلادی هم شاهد افزایش آنها خواهیم بود چرا که افزایش قیمت انرژی سبب شده تا یک دوره نسبتا طولانی از تورم شکل بگیرد. همچنین کم شدن افراد شاغل و اضافه شدن تعداد بازنشستگان هم جزو عوامل افزایش تورم ها می باشد.

این مقام مسئول در انگلیس بیان کرد بانک مرکزی این کشور نمی تواند کاری برای افزایش قیمت انرژی و یا کالا ها که در اثر بحران زنجیره عرضه رو به افزایش هستند، انجام دهد.

برخی از تجار انگلیسی توقع داشتند تا نرخ بهره ها در اجلاس ماه دسامبر از 0.1 درصد تا 0.25 درصد افزایش پیدا کند اما به احتمال زیاد این تاریخ کمی به جلوتر خواهد رفت.

درحال حاضر انگلستان نرخ تورمی 3.2 درصد را تجربه می کند اما تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که نرخ تورم در این کشور تا پایان سال میلادی جاری نزدیک به 4 درصد خواهد شد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved