دانش

  |  

نزدیک شدن یک سیارک بسیار بزرگ به کره زمین !

به گفته سازمان فضایی ناسا یک سیارک بزرگ و خطرناک در حال نزدیک شدن به زمین است.دانشمندان ناسا آن را KT12021 نامیدند و طبق محاسبات انجام شده توسط این سازمان روز سه شنبه این جرم آسمانی از کنار زمین عبور خواهد کرد.

برطبق جدیدترین گزارشات سازمان فضایی ایالات متحده (ناسا) جرم آسمانی خطرناک و بزرگی در حال رسیدن به زمین است و اگر با زمین برخورد کند باعث به وجود آوردن آسیبی جدی می شود.

طبق گفته این سازمان سیارک مذکور حتی بزرگتر از برج ایفل در فرانسه است و با ابعاد 492 تا 1080 فوت (150 تا 329 متر) در حال حاضر با سرعت 40 هزار مایل بر ساعت (64373

کیلومتر بر ساعت) قرار است تا از فاصله 4.5 میلیون مایلی کره زمین عبور کند. دانشمندان می گویند این فاصله برابر است با 19 برابر فاصله میان زمین و کره ماه. همچنین تاریخ نزدیک شدن آن را هم با توجه به سرعت این جرم آسمانی تخمین زدند و گفته اند در تاریخ 1 ژوئن (11 خرداد) در ساعت 10:24 به وقت منطقه زمانی شرقی ( 18:54 به وقت تهران) سیارک KT12021 از کنار زمین عبور خواهد کرد.

ناسا در حال حاضر مشغول کار بر روی یک سیستم به نام DART است تا بتواند اجرام آسمانی را منحرف و یا قبل از رسیدن به سطح زمین از بین ببرد اما تلاش های این سازمان تا به امروز بی نتیجه بوده است.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved