اقتصاد

  |  

مناطق اتحادیه اروپا در طی 13 سال گذشته به بالاترین نرخ تورم رسیده اند !

آمارها نشان می دهد در ماه سپتامبر سال جاری، 19 کشور از منظقه یورو که شامل بزرگترین اقتصادهای این منطقه مانند آلمان، فرانسه و ایتالیا هم می شود با نرخ تورمی حدود 3.4 درصد، بیشترین افزایش تورم را در طی 13 سال اخیر تجربه می کنند.

شرکت های اطلاعات آماری در منظقه یورو اعلام کردند، با توجه به افزایش شدید قیمت انرژی در اروپا اکنون این منطقه و کشورهای عضو یورو دچار افزایش تورم در ماه سپتامبر شده اند که این تورم از سال 2008 تا به حال بی سابقه بوده است.

براساس داده های آماری، 19 کشور در منطقه یورو به همراه کلان ترین اقتصادهای منطقه مانند آلمان، فرانسه و ایتالیا اکنون نرخ تورمی بالاتر از 3 درصد را تجربه می کنند. طبق تخمین های انجام شده حتی آلمان در ماه سپتامبر جاری از 3 درصد تورم هم بالاتر رفته و به نزدیکی 4 درصد رسیده است.

با این تفاسیر بانک مرکزی منطقه یورو این تورم ها را موقتی خطاب کرده و عامل اصلی این تورم ها را گران شدن قیمت انرژی های مصرفی نظیر گاز طبیعی و برق می داند.

اما باید گفت شرایط برای اروپا کمی نگران کننده تر از قبل شده چرا که زمان زیادی تا شروع فصل سرما و زمستان نمانده است در حالی که ذخایر گاز طبیعی و یا حتی زغال سنگ در این منطقه دچار بحران و کمبود شده و از طرفی قیمت آنها در بازارهای جهانی افزایش یافته است که این امر افزایش قیمت برق را هم به همراه خواهد داشت.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved