اقتصاد

  |  

مصرف برق برای استخراج بیت کوین نسبت به سال گذشته در سراسر جهان افزایش یافته است !

طبق آماری که به صورت تقریبی بیان شده است، مقدار برقی که در سال جاری تا به امروز برای استخراج بیت کوین استفاده شده است معادل 67 تراوات ساعت بوده است که نسبت به سال 2020 میزان مصرف برق بالاتر رفته است.

براساس برخی شاخص های معتبر نظیر شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج، تخمین زده می شود که استخراج اولین و محبوب ترین ارز دیجیتالی در جهان تا پایان سال 2021 نیاز به چیزی در حدود 95.68 تراوات ساعت / 1 تریلیون وات ساعت، مصرف برق داشته باشد.

همچنین منابع دیگری پیش بینی کرده که این مقدار در حدود 91 تراوات ساعت خواهد بود. اگر این آمارهای تقریبی درست باشند باید بگوییم که این میزان مصرف برق برای تولید رمزارز بیت کوین در سطح جهان معادل مصرف برق کشور فیلیپین خواهد بود. 

طبق آمارهای تقریبی منتشر شده از ابتدای سال 2021 تا به امروز، چیزی در حدود 67 تراوات ساعت برق صرف تولید ارز مجازی بیت کوین شده است که این میزان مصرف برق نسبت به سال 2020 بیشتر بوده است.

از طرفی رشد میزان زباله های الکترونیکی هم در حال افزایش است چرا که اغلب برای استخراج بیت کوین از سخت افزارهای دارای عمر کوتاه استفاده می کنند که این امر سبب می شود تا سریعتر از بین بروند و به یک زباله الکترونیکی تبدیل شوند.

آمارها نشان می دهد بیت کوین سبب تولید 0.11 درصد از کل زباله های الکترونیکی در سطح جهان می شود، به عبارتی 57.4 میلیون تن زباله الکترونیکی را تولید می کند. همچنین با آمار تقریبی از میزان مصرف برق میتوان گفت استخراج بیت کوین 0.43 درصد از کل برق در سراسر جهان را به خود اختصاص می دهد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved