اقتصاد

  |  

مشکلات گاز طبیعی برای اروپا در زمستان هم ادامه دارد !

اروپا طی سه سال اخیر، ماه پیش کمترین میزان گاز طبیعی را دریافت کرده است و احتمال اینکه در زمستان امسال با کمبود گاز طبیعی رو به رو باشد کم نیست.

شرایط گاز طبیعی در قاره ی اروپا به شکل جدی نگران کننده به نظر می رسد چرا که در طی سه سال گذشته، ماه قبل کمترین میزان دریافتی گاز مایع را تجربه کرده است و احتمالا در ماه آینده وضعیت بدتر هم خواهد شد چرا که در ماه جاری تنها یک محموله گاز طبیعی مایع به انگلستان رسیده است.

طبیعتا اگر عرضه ی گاز طبیعی مایع در اروپا کمتر شود، به دلیل تقاضای بالا در فصل زمستان این قاره به یک مشکل اساسی برمی خورد. در این بین تاجرانی هم هستند که می خواهند از اوضاع بازار آسیا سود ببرند که یعنی قرار است شش محموله گاز طبیعی مایع در ماه اوت از کشور اسپانیا راهی کشورهای آسیایی شود.

در پی آتش سوزی اخیری هم که در یکی از کارخانه های میعانات گازی در سیبری اتفاق افتاده است، توریع گاز طبیعی از طریق لوله یامان به اروپا دچار محدودیت هایی شده است.

در مدت زمانی که می گذرد تقاضا برای گاز طبیعی در سراسر جهان بالاتر رفته است و از آنجا که کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین می توانند مبلغ بالاتری برای این منبع بپردازند مقدار بیشتری سهم دریافت می کنند.

اما در این بین اروپا باید هرچه سریعتر اقدام به پر کردن ذخایر گازی خود کند که بهترین راه حل برای اینکار عرضه گاز از طریق خطوط لوله ها می باشد در غیر این صورت با افزایش قیمت گاز رو به رو می شود و زمستان سختی را در پیش خواهد داشت.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved