اقتصاد

  |  

مشکلات عرضه محصولات اپل در کشور ترکیه !

ارز لیر کشور ترکیه با 15 درصد کاهش ارزش همراه بوده و همین امر سبب شده تا شرکت اپل فروشش را در این کشور متوقف کند و خواستار اصلاح قیمت محصولات اش در وبسایت اپل شده است.

در پی افت شدید ارزش لیر ترکیه و ایجاد تورم ها در این کشور، شرکت اپل از ارائه محصولات اش از طریق فروشگاه های رسمی آنلاین خود که در کشور ترکیه نیز وجود دارد، امتناع کرده است.

اکنون تمام مشتریانی که بخواهند به صفحه وبسایت رسمی اپل در ترکیه وارد شوند و اقدام به خرید محصولی کنند، با پبغام "موقتا در دسترس نیست" بر روی تمام محصولات مواجه خواهند شد و قادر به اضافه کردن محصولی به سبد خرید خود نخواهند بود.

در پی اقدام اپل، باید شاهد افزایش قیمت محصولات اپل در ترکیه باشیم چرا که اکنون ارزش لیر ترکیه به کمترین رقم خود رسیده است و اپل برای جبران این کاهش ارزش ارز در برابر دلار باید قیمت های را ویرایش کند.

لیر ترکیه از ابتدای سال میلادی تا به امروز با 40 درصد کاهش ارزش همراه بوده اما حدود 19 درصد از این افت ارزش مربوط به 10 الی 15 روز گذشته است که نشان دهنده تورم بالا در این کشور است. البته در روز چهارشنبه هفته گذشته مقداری از افت ارزش لیر جبران شد و اکنون به 12.6 در برابر دلار آمریکا رسیده است.

در حالت کلی خرید محصولات اپل در کشور ترکیه شامل چندین مالیات و ضوابط اضافی است که قیمت این محصولات را حتی از کشور آمریکا نیز بیشتر می کند اما حال که لیر ترکیه 15 درصد کاهش ارزش داشته باید دید تا شرکت بزرگ اپل چه تدابیری را برای اصلاح قیمت ها در این کشور در نظر می گیرد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved