دانش

  |  

مشکلات بی خوابی خود را با این خوراکی حل کنید !

زمانی که اختلال در خواب به وجود بیاید، مغز و عملکرد بسیاری از اعضای حیاتی بدن با مشکلات مواجه خواهد شد و همچنین بی خوابی یا کم خوابی سبب بروز بیماری های گوناگون نظیر چاقی نیز خواهد شد.

شاید بسیاری از افراد در حال دست و پنجه نرم کردن با بی خوابی خود در طول شبانه روز باشند و یا حتی این موضوع برایشان آزار دهنده شده باشد. بی خوابی صدمات جدی را به انسان و عملکرد اعضای حیاتی بدن وارد می کند. کم خوابی یا بی خوابی، عملکرد مغز را تضعیف و حتی می تواند باعث بروز اضافه وزن و یا حتی پدیدار شدن بسیاری بیماری های دیگر بشود.

در این مقاله قصد داریم خوراکی هایی که می تواند به درمان بی خوابی شما کمک کند را معرفی کنیم.

یکی از خوراکی هایی شما را از بی خوابی نجات خواهد داد، بادام است. این آجیل با داشتن مقادیری بالا از ماده معدنی منیزیم می تواند بدن را به حالت آرامش برساند و سبب ریکلس شدن عضلات نیز می شود که این امر می تواند کیفیت خواب را افزایش دهد. از دیگر خصوصیات مصرف منیزیم موجود در بادام، کاهش مصرف شکر می باشد که این اتفاق می تواند مانع اضافه وزن نیز باشد.

هورمونی به نام ملاتونین وظیفه ی تنظیم چرخه خواب در بدن را بر عهده دارد و شما با مصرف گیلاس می توانید مقدار زیادی از آن را دریافت کنید چرا که این میوه منبع غنی از ملاتونین می باشد. همچنین این هورمون را در میوه ی انگور نیز می توانید پیدا کنید. مصرف مقداری انگور درست پیش از خواب شبانه، به بدن کمک می کند تا کیفیت و اندازه خواب کافی باشد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved