دانش

  |  

مراقب عوارض مصرف بیش از اندازه ماکارونی باشید !

براساس مطالعات یک کارشناس تغذیه در روسیه، مصرف بیش از اندازه ماکارونی می تواند سبب ایجاد سندروم روده تحریک پذیر، بیماری های پوستی و حتی بیماری های خود ایمنی شود.

رژیم غذایی متنوع و سالم برای انسان از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که مصرف بی رویه از هر گونه مواد غذایی می تواند قاعده اصلی رژیم غذایی را بر هم بزند و این امر سبب بروز مشکلات خطرناکی خواهد شد.

طبق گفته های یک متخصص تغذیه روسی با نام آناستازیا گاوریکووا، خوردن ماکارونی به صورت مداوم و هر روز سبب می شود تا بدن نتواند دیگر مواد مغذی که بدن به آن نیاز دارد، نظیر غلات که در گندم، برنج و یا کینوا وجود دارد را جذب کند.

اما اگر از آن دسته افرادی هستید که خوردن ماکارونی برایتان به شدت جذاب است و روزانه این غذا را در رژیم غذایی خود می گنجانید، بهتر است در رابطه با دستگاه گوارش خود کمی محتاط تر عمل کنید و یا حتی با انجام آزمایشات از ابتلا به بیماری های خود ایمنی در بدنتان پیشگیری کنید. همچنین اگر اضافه وزن پیدا کردید و یا پوست شما به هم ریخته شده است، می تواند نشانه های مصرف بیش از اندازه ماکارونی باشد اما اگر پس از بررسی این مشکلات را نداشتید می توانید به مصرف ماکارونی تهیه شده از گندم ساده و در حد معمول ادامه دهید.

در ادامه این کارشناس روسی متذکر شد، ماکارونی را در رژیم غذایی خود بدون داشتن گلوتنی که از فونچوز، شیراتاکی، نخود فرنگی، نخود و ذرت تهیه و میل کنید تا رژیم غذایی شما سالم تر شود.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved