اقتصاد

  |  

مخالفت روسیه در رابطه با افزایش صادرات گاز بازهم موجب گرانی قیمت گاز در اروپا شد !

قیمت گاز طبیعی در اروپا در پی مخالفت شرکت گازپروم روسیه در ارتباط با صادرات بیشتر گاز به اروپا از طریق کشور اوکراین با 10 درصد افزایش قیمت رو به رو شد.

در طی 10 سال گذشته اروپا تا به حال در این زمان از سال، ذخایر گاز طبیعی خود را به 72 درصد ظرفیت نرسانده بود. اروپا مقدار 66 میلیارد متر مکعب از ذخایر گاز طبیعی خود را در طی سالهای 2020 و 2021 برداشت کرده است و اکنون دچار بحران کمبود گاز طبیعی است.

از طرفی هم کشور روسیه و شرکت گازپروم در این کشور با افزایش صادرات گاز از طریق کشور اوکراین به اروپا موافقت نمی کنند و می خواهند تا این صادرات در حداقل نگه داشته شود که همین امر باعث شده تا در روز دوشنبه شاهد افزایش 10 درصدی شاخص قیمت گاز در اروپا باشیم.

شرکت گازپروم اعلام کرده است برای ماه اکتبر تنها یک سوم ظرفیت انتقال گاز از خط لوله یامان برای اروپا در نظر گرفته شده و قرار نیست هیچ صادراتی از طریق اوکراین به این قاره داشته باشد. در این صورت اروپا نمی تواند ذخایر گازی خود را برای زمستان کامل کند.

در حال حاضر قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه اکتبر 11 درصد، در ماه نوامبر در حدود 14 درصد و در ماه دسامبر بیش از 15 درصد افزایش را در پی خواهد داشت.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved