اقتصاد

  |  

قیمت گاز طبیعی در آمریکا هم به بالاترین سطح خود در هفت سال اخیر رسیده است !

قیمت گاز طبیعی در پی اختلالات وارد شده توسط طوفان آیدا و همچنین کمبود گاز طبیعی در سراسر جهان، باعث شده تا عرضه نفت و گاز درگیر مشکلاتی شود و این امر موجب افزایش چشمگیری قیمت گاز طبیعی در هفت سال گذشته در آمریکا شده است.

اکنون در آمریکا نگرانی های ناشی از کمبود و بحران گاز طبیعی برای فصل زمستان باعث شده تا قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه اکتبر در حدود 11 درصد افزایش پیدا کند که این رقم به نسبت فصل زمستان سال گذشته بیشترین افزایش را داشته و در طی 7 سال اخیر هم به بالاترین قیمت خود رسیده است.

قیمت هر میلیون بی تی یو گاز طبیعی در آمریکا در حال حاضر برابر با 5.706 دلار می باشد. همچنین در میان بحران های پیش آمده در رابطه با افزایش ارزش سهام در بازار انرژی، سهام برخی تولید کنندگان گاز هم با افزایش رو به رو شده است، شرکت ساوت وسترن انرژی با 24 درصد افزایش سهام و شرکت ای کیو تی با 12 درصد افزایش ارزش سهام مواجه شده است.

آمارها نشان می دهد در آمریکا هم اکنون میزان ذخایر گازی 6.9 درصد پایین تر از متوسط پنج سال اخیر است. البته حدود 24 درصد از تولیدات گازی آمریکا در خلیج مکزیک در پی طوفان آیدا با اختلال مواجه شده و تا پایان سال جاری میلادی هم امیدی به فعالیت های این منطقه نیست.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved