اقتصاد

  |  

قیمت گاز طبیعی آمریکا در فصل زمستان با افزایش همراه خواهد بود

با وجود ترس از کمبود عرضه گاز و بحران انرژی در اروپا و آسیا و همچنین سرد شدن زودهنگام هوا اکنون قیمت گاز طبیعی در آمریکا 11.7 درصد افزایش داشته است.

در پی پیش بینی ها که از زمستان سرد و ناگهانی خبر می دهد، اکنون نگرانی های ناشی از کمبود انرژی به ویژه گاز طبیعی در آمریکا بیشتر از قبل احساس می شود که این بی ثباتی ها سبب افزایش بی سابقه قیمت این منبع انرژی در طی یک سال گذشته نیز شده است.

درحال حاضر قیمت هر یک میلیون BTU به 5.898 دلار برای تحویل در ماه نوامبر رسیده است که نشان دهنده افزایش 11.7 درصدی نسبت به سپتامبر سال 2020 می باشد.

آمریکا توانست در ماه اکتبر که هوا نسبتا معتدل بود ذخایر مناسبی برای گاز طبیعی جمع آوری کند اما براساس پیش بینی هایی که انجام شده از اوایل ماه نوامبر در بخش های مرکزی و شرقی آمریکا، سرد شدن هوا دور از انتظار نیست و دولت آمریکا باید به فکر برطرف کردن نیاز های سوختی، برق و حتی گاز مصرفی نیز باشد با این حال آمریکا می خواهد بحران آسیا و اروپا را هم مدیریت کند و با صادر کردن گاز به این مناطق کمک به وضعیت آنها نیز بکند چرا که همچنان اوضاع آمریکا از کشورهای آسیایی و یا اروپایی به مراتب بهتر است.

قیمت گاز طبیعی در اروپا و آسیا اکنون پنج برابر قیمت گاز در آمریکا می باشد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved