اقتصاد

  |  

قاره سبز حدود 70 میلیارد متر مکعب کمبود گاز خواهد داشت !

طبق اظهارات جدید رئیس جمهور کشور صربستان، قاره اروپا با قرار گرفتن در بحران گاز طبیعی پیش آمده باید سریعا اقدامی انجام دهد چرا که اگر با این سرعت باور نکردنی اوضاع بحران انرژی بدتر شود، اروپا 70 میلیارد متر مکعب کمبود گاز را تجربه خواهد کرد.

الکساندر ووچیچ، ریاست جمهوری کشور صربستان وضعیت انرژی را در سراسر جهان نگران کننده توصیف کرد. این مقام مسئول در روز گذشته به دیدار برخی مقامات ارشد نظامی واقع در شهر نیش رفت و متذکر شد که افزایش بحران انرژی در اروپا و به ویژه منطقه بالکان سرعت بخشیده و اگر اقدامی صورت نگیرد، وضعیت قاره بد و بدتر خواهد شد.

وی در ادامه گفت : در حال حاضر اروپا با کمبود گاز طبیعی به میزان 70 میلیارد متر مکعب مواجه خواهد شد چرا که کشور چین در حال خرید تمام منابع انرژی نظیر گاز طبیعی و زغال سنگ از سراسر جهان است و اگر این رویه ادامه پیدا کند، اوضاع قاره سبز آشفته تر از قبل خواهد شد.

ووچیچ افزود : تمام این اتفاقات در سراسر دنیا با سرعت باور نکردنی در حال رخ دادن است و اگر نتوانیم خودمان را با این شرایط وقف دهیم و اقدامی انجام ندهیم، آن زمان همه چیز پیچیده تر خواهد شد.

البته چندی پیش بود رئیس جمهور صربستان و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور کشور روسیه با یکدیگر ملاقاتی را در سوچی داشتند که در این تجدید دیدار، شرکت گازپروم روسیه قراردادی جدید و مقرون به صرفه را با صربستان جهت تهیه گاز طبیعی با صربستان به امضا رساند. شرکت گازپروم موظف است از تاریخ 1 ژانویه به مدت 6 ماه تمام منبع گاز طبیعی صربستان را با قیمت 270 دلار در هر هزار متر مکعب تامین کند.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved