ورزشی

  |  

فدراسیون جهانی آمار و تاریخ بهترین دروازه بان جهان را معرفی کرد

جان لوئیجی دوناروما، دروازه بان ملی پوش ایتالیا به عنوان سنگربان منتخب سال 2021 توسط فدراسیون جهانی آمار و تاریخ انتخاب شد.

براساس انتخاب فدراسیون جهانی آمار و تاریخ جهانی، جان لوئیجی دوناروما که هم اکنون دروازه بان پاری سن ژرمن می باشد به عنوان بهترین سنگربان سال 2021 معرفی شده است.

دوناروما در پایان فصل گذشته با اتمام قراردادش به صورت بازیکن آزاد از میلان جدا شد و راهی پاری سن ژرمن شد. هرچند در تیم باشگاهی جدیدش آنچنان که باید جا نیافتاده و هنوز به عنوان یک نیمکت نشین کارش را دنبال می کند اما این سنگربان ایتالیایی که در رقابت های جام ملت های اروپا با درخشش خود توانست تیم ملی ایتالیا را قهرمان یورو 2020 کند، در همان دوره از رقابت ها نیز به عنوان برترین بازیکن تورنمنت نام گرفت. با این تفاسیر، فدراسیون جهانی آمار و تاریخ (IFFHS) جان لوئیجی دوناروما را با 170 امتیاز، برترین دروازه بان سال 2021 معرفی کرد.

براساس امتیازات IFFHS، مانوئل نویر (دروازه بان تیم بایرن مونیخ) با 95 امتیاز در رتبه دوم این فهرست قرار گرفت و بعد از او ادوارد مندی (دروازه بان تیم چلسی)، امیلیانو مارتینس (دروازه بان تیم استون ویلا) و یان اوبلاک (دروازه بان تیم اتلتیکومادرید) به ترتیب با امتیازات 40، 25 و 20 در رده های سوم، چهارم و پنجم این جدول جای گرفتند.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved