دانش

  |  

عفونت های داخل گوش به ویژه برای کودکان دیگر دردسر ساز نخواهد بود

دانشمندان با استفاده از دستگاهی که به تازگی ساخته اند موفق شدند تا با تزریق پلاسما به مجاری گوش، به ویژه گوش کودکان تمام عفونت های داخلی آن گوش را از بین ببرند.

زمانی که داخل گوش میانی دچار عفونت باکتریایی می شود، تخلیه و از بین بردن آن کار ساده ای نیست مخصوصا اگر با کودکان و یا افراد مسن طرف باشیم چرا که در حالت کلی برای رفع اینگونه عفونت ها باید بیماران آنتی بیوتیک مصرف کنند تا عفونت ها را از بین ببرند اما معمولا در 30 درصد از افراد این کار خیلی هم تاثیرگذار نیست چرا که آنتی بیوتیک ها برای درمان این عارضه باید به لایه های باکتریایی داخل گوش نفوذ کنند که همیشه این اتفاق نمی افتد.

علاوه بر آن مصرف این داروها برای کودکان هم مفید نیست. اما با کمک یک دستگاه جدید که توسط دانشمندان ساخته شده است می توان با تزریق پلاسما این مشکل را هم حل کرد. به گفته ی این دانشمندان این دستگاه را می توان با پرینترهای سه بعدی ساخت که با آزمایشاتی که بر روی آن انجام دادند دریافتند که ذرات ریز مولکولی پلاسما می توانند در تقریبا یک ربع قسمت زیادی از این باکتری ها را از بین ببرند. قطعا در آینده ای نه چندان دور شاهد جایگزین شدن این دستگاه با آنتی بیوتیک ها خواهیم بود.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved