اقتصاد

  |  

صادرات گاز طبیعی به اروپا از طریق روسیه افزایش یافت

از ابتدای سال جاری روندی صادرات گاز طبیعی به اروپا به ویژه آلمان تا یک سوم افزایش پیدا کرده است. همچنین شرکت گازپروم روسیه صادرات گاز را در ترکیه 2.5 برابر و در رومانی تا 4 برابر افزایش داده است.

براساس گزارشات شرکت گازپروم روسیه، صادرات گاز طبیعی در اروپا امسال با 15 درصد افزایش به نسبت سال گذشته همراه بوده چرا که در 9 ماه گذشته روند صادرات این منبع به تدریج افزایش یافته است و اکنون در آستانه رکوردشکنی در این زمینه است.

افزایش صادرات گاز در اروپا از جانب شرکت گازپروم از طریق تمامی راه های موجود در اوکراین صورت گرفته است و باعث شده تا در کشور ترکیه 2.5 برابر افزایش و در رومانی 4 برابر افزایش صادرات را شاهد باشیم. همچنین در کشور آلمان این صادرات به میزان یک سوم سال گذشته نیز افزایش پیدا کرده است.

این شرکت روسی بیان کرد که می خواهد به تمام تعهداتش در زمینه تامین گاز طبیعی برای اروپا عمل کند و براساس قرادادهای میان طرفین، این شرکت موظف است تا میزان گاز مصرفی این قاره را در زمستان پیش رو تامین کند. گازپروم تضمین کرده تا منابع مورد نیاز اروپا را برای گاز طبیعی تامین خواهد کرد.

طبق آمار و ارقام رسمی که از جانب شرکت گازپروم روسیه منتشر شده، در سال 2021 صادرات گاز طبیعی به اروپا با 15 درصد افزایش به نسبت سال گذشته همراه بوده و به 145.5 میلیارد مکعب رسده است. همچنین پیش بینی می شود میزان صادرات گاز به اروپا تا پایان سال جاری به 183 میلیارد مترمکعب برسد.

قیمت گاز طبیعی در قاره اروپا اکنون روندی کاهشی را مبنی بر صحبت های جدید رئیس جمهور روسیه در پی افزایش میزان صادرات گاز در پیش گرفته است و اکنون در محدوده 1000 تا 1200 دلار در هر هزار مترمکعب می باشد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved