جامعه

  |  

شمار متقاضیان پناهندگی در بلژیک در سال 2022 افزایش یافته است.

شمار متقاضیان پناهندگی در بلژیک در سال 2022 افزایش یافته است. بیش از 29 هزار نفر درخواست پناهندگی داده‌اند که بالاترین رقم از سال 2018 است

طبق آمارهای اعلام شده از سوی دفتر کمیساریای عالی پناهندگان و بدون تابعیت‌های بلژیک (CGRA)، تعداد درخواست‌های پناهندگی ثبت شده در این کشور طی سال 2022 میلادی، نسبت به سال قبل آن افزایش قابل توجهی داشته است.

بر اساس این گزارش، در مجموع 29,714 درخواست پناهندگی در سال 2022 ثبت شد که نسبت به 23,443 مورد در سال 2021، رشد 27 درصدی را نشان می‌دهد. این بالاترین تعداد درخواست پناهندگی از سال 2018 تاکنون است.

علاوه بر این، تعداد پناهندگان ثبت شده افغان نیز افزایش یافته و به بیش از 3 هزار نفر رسیده است. بسیاری از این افغان‌ها پس از به قدرت رسیدن طالبان، افغانستان را ترک کرده‌اند.

مقامات بلژیک معتقدند که افزایش تعداد متقاضیان پناهندگی به دلیل بحران اقتصادی ناشی از جنگ اوکراین و همچنین بحران انرژی و مواد غذایی در اروپاست. بسیاری به دنبال مکان امن‌تری برای زندگی هستند.

مقامات دولتی بلژیک هشدار داده‌اند که سیستم پناهندگی این کشور در آستانه فروپاشی قرار دارد. آنها خواستار یک راه حل اروپایی برای مدیریت موج جدید پناهجویان شده‌اند
 

منبع: brusselstimes

نفیسه سجادی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved