دانش

  |  

شلغم برای این دسته از افراد توصیه نمی شود !

با آغاز فصل زمستان، شلغم نیز طرفداران خودش را پیدا می کند و بسیاری از افراد برای پیشگیری و یا بهبودی از بیماری سرماخوردگی از این خوراکی استفاده می کنند اما شلغم برای همه افراد توصیه نمی شود.

شلغم یکی از خوراکی های معروف در فصل زمستان است که بسیاری از افراد آن را به خاطر خواص بسیار بالایی که دارد برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و یا بهبودی از این بیماری مصرف می کنند.

شلغم یک منبع بسیار عالی از مواد معدنی، انواع ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی دیگر می باشد که علاوه بر ویژگی های درمانی برای بدن، پوست و زیبایی شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

این گیاه مقوی به صورت ریشه ای و در آب و هوای معتدل در تمام جهان به عمل می آید. شلغم انواع گوناگونی دارد که در دسترس انسان و یا دام ها قرار می گیرد اما بیشترین نوع آن که همه آن را می شناسند و بیشتر در دسترس است، نوع سفید آن می باشد. البته شلغم سبز یکی از گونه های کمیاب و بسیار مغذی تر این گیاه شناخته می شود.

اما این گیاه پر خاصیت، ویژگی های بد هم دارد. شلغم برای بیماران دیابتی مضر است و همچنین می تواند سبب بالا رفتن فشار خون نیز بشود. از طرفی فیبر و آنتی اکسیدان بیش از اندازه برای بدن انسان مناسب نیست و امکان دارد برخی افراد به خوردن شلغم نیز واکنش آلرژیک نشان دهند. مادران باردار هم از خوردن این گیاه پر خاصیت باید پرهیز کنند و یا اگر مجبور به مصرف این خوراکی شدند، حتما با پزشک خود مشورت کنند چرا که شلغم امکان ایجاد حساسیت برای بانوان باردار را دارد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved