اقتصاد

  |  

شرکت گازپروم طی سال های اخیر بیشترین تولید گاز را در سال 2021 داشته است !

با توجه به صحبت های اخیر مدیرعامل شرکت روسی گازپروم، این غول تولید کننده گاز در سال 2021 مقدار تولیدی گاز خود را تا رقم 514.8 میلیارد متر مکعب افزایش داده است. به عبارتی 62.2 میلیارد متر مکعب بیشتر از گذشته که این اتفاق در طی 13 سال گذشته بی سابقه بوده است.

طبق اظهارات جدید الکسی میلر، مدیر عامل شرکت گازپروم روسیه، در سال 2021 میلادی میزان گاز تولید شده توسط این شرکت با 62.2 میلیارد متر مکعب افزایش به حدود 514.8 میلیارد متر مکعب رسیده است که این ارقام به نسبت یک دهه اخیر کاملا بی سابقه بوده است.

طبق گزارشات، صادرات این غول تولید کننده گاز در سال 2021 به کشور های خارج از اتحادیه کشور های مشترک المنافع، 5.8 میلیارد متر مکعب افزایش داشته و به رقم 185.1 میلیارد متر مکعب رسیده است. همچنین با توجه به درخواست افزایش صادرات گاز از طریق لوله روسیه توسط بزرگترین مصرف کنندگان گاز اروپا یعنی آلمان، ترکیه، ایتالیا و 12 کشور دیگر رشد تولید گاز در شرکت گازپروم رکورد شکنی کرده است.

طبق گفته های میلر، حجم گاز صادراتی و تولید شده توسط گازپروم به نسبت سال 2013 به بالاترین میزان خودش رسیده است. این شرکت روسی در سال 2021 سهم بزرگی در تامین گاز مصرفی جهان داشته است و انتظار می رود در سال آینده میلادی نیز با توجه به قرارداد های بلند مدت و دو جانبه ای که این غول تولید کننده گاز با سایر کشور ها بسته است، به اوج خود برسد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved