اقتصاد

  |  

شرکت هواوی در نیمه ی اول سال 2021 با افت 29 درصدی رو به رو شد !

با وجود تحریم هایی که علیه شرکت هواوی انجام شده و باعث کاهش درآمد های این شرکت در نیمه ی سال 2021 شده است، مدیرعامل این شرکت قول داده تا امپراطوری تلفن های هوشمند خود را بازپس گیرد.

در سال 2019 و در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، شرکت هواوی بنا به دلایلی از سوی آمریکا به تهدید امنیت ملی متهم شد و در لیست سیاه صادرات قرار گرفت. همچنین دیگر نمی تواند با استفاده از قطعاتی که از خارج تامین می شدند به طراحی ریز تراشه ها بپردازد.

این ریز تراشه ها فناوری های مهمی محسوب میشوند اما منبع قطعات آنها در آمریکاست و در حال حاضر دسترسی این شرکت چینی به این قطعات مسدود شده است.

مدیرعامل این شرکت در این باره چنین اظهار نظر کرده است : درست است که ما می توانیم طراحی ریز تراشه ها را انجام دهیم اما هیچ کجا و هیچ کس نمی تواند در ساخت آن و تامین قطعاتش به ما کمک کند چرا که این ریز تراشه ها نیاز به یک فناوری پیشرفته دارد تا بتوان آنها را در اندازه ی های کوچک و با مصرف کمترین مقدار انرژی تولید کرد.

اما وی در ادامه گفت : مهم نیست که چه موانعی بر سر راه ما وجود داشته باشد بالاخره این مشکلات هم پشت سر گذاشته می شوند و چیزی که مشخص است هواوی در دنیای گوشی های هوشمند باقی خواهد ماند و با قدرت به رقابت با دیگر برندها ادامه خواهد داد. همچنین تولید ریزتراشه ها را هم فراموش نخواهیم کرد.

اما براساس گردش های مالی اخیر این غول چینی، 29 درصد کاهش در فروش را شاهد هستیم که البته این آمار مربوط به نیمه ی نخست سال 2021 می باشد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved