اقتصاد

  |  

شرکت مایکروسافت به عنوان ارزشمندترین شرکت در جهان از اپل پیشی گرفت

در پی هفته ای که گذشت، شرکت اپل که آن را با گوشی های هوشمند آیفون می شناسیم با از دست دادن تقریبا 2 درصد از سهام خود از رتبه اول ارزشمندترین شرکت های جهان به رتبه دوم نزول کرد و اکنون مایکروسافت جایگاه اول را تصاحب کرده است.

شرکت آمریکایی اپل که در حوضه قطعات الکترونیکی، کامپیوتر، لپ تاپ و تلفن همراه هوشمند فعالیت می کند در این هفته با کاهش 2 درصد از سهام خود، عنوان ارزشمندترین شرکت سهامی عام در جهان را از دست داد و درحال حاضر شرکت مایکروسافت این جایگاه را به دست آورده است.

ارزش بازار شرکت اپل با کاهش 1.8 درصدی سهامش در روز جمعه، به 2.48 تریلیون دلار رسیده است. طبق آخرین معاملات انجام شده هم آخرین قیمت هر سهم این شرکت آمریکایی 149.80 دلار بوده است. در حالی که شرکت مایکروسافت برعکس اپل با افزایش 2.2 درصدی سهام رو به رو بوده است که قیمت هر سهم آن را به 331.62 دلار رسانده و مجموع ارزش در بازار این شرکت نیز 2.49 تریلیون دلار ثبت شده است.

با توجه به درآمد نسبتا خوب، معادل 83.4 میلیارد دلار و عملکرد موفق شرکت اپل در طی سال جاری و حتی افزایش 29 درصدی فروش به نسبت سال گذشته، اما این ارقام کمتر از حد انتظار وال استریت بوده است چرا که انتظار می رفت اپل فروشی معادل 84.85 میلیارد دلار را تجربه کند اما به دلیل وجود مشکلات زنجیره تامین و محدودیت در تامین ریز تراشه ها این شرکت موفق نشد تا فروش خود را به میزان لازم برساند از همین رو با افت قیمت سهام مواجه شد.

اما از آن طرف شرکت مایکروسافت به دلیل افزایش تقاضا برای پوشش خدمات فضای ابری، با 49 درصد افزایش سهام مواجه شده است در حالی که اپل تنها 13 درصد افزایش سهم را تجربه کرده است.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved