اقتصاد

  |  

شرکت خودروسازی تسلا و سرمایه ای بیش از یک تریلیون دلار !

شرکت تحت مالکیت ایلان ماسک یعنی تسلا موفق شد تا بعد از دریافت یک پیشنهاد کلان از جانب شرکت هرتز جهت تحویل دادن خودروهای الکتریکی در طیف گسترده، سرمایه خود را تا یک تریلیون دلار افزایش دهد.

ایلان ماسک که در آفریقای جنوبی متولد شده، شرکت هایی همچون تسلا و اسپیس ایکس را تحت مالکیت خود دارد و موفق شد تا در ماه سپتامبر از ثروتمندترین مرد جهان یعنی جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون سبقت بگیرد و دارایی های خود را براساس تخمین های بدست آمده به بیش از 200 میلیارد دلار برساند. ایلان ماسک که 22.4 درصد از سهام شرکت تسلا را در اختیار دارد به تازگی ارزش سهام خود را تا 253.5 میلیارد دلار افزایش داده است.

پس از آنکه شرکت هرتز از شرکت تسلا برای تحویل نزدیک به 100000 دستگاه خودرو الکتریکی تسلا مدل 3 درخواست به عمل آورد، ارزش سهام و سرمایه این شرکت که تحت مالکیت ثروتمندترین فرد در جهان است از مرز 1 تریلیون دلار عبور کرد.

سهام این شرکت آمریکایی در بورس "نزدک" با افزایش 15 درصدی به 1045 دلار رسید و همچنین در معاملات عادی بورس هم سهام شرکت تسلا در بازه بالاتر از 900 دلار ایستاد. در پایان روز دوشنبه و تکمیل شدن معاملات در بورس مجموعا 1.083 میلیارد سهم محاسبه شد که ارزش این تعداد سهام به 1.13 تریلیون رسید.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved