اقتصاد

  |  

شدید تر شدن بحران انرژی در قاره سبز !

اروپا با بحران انرژی (گاز طبیعی – برق) دست و پنجه نرم می کند اما در این بین برای جبران این بحران به سراغ استفاده از انرژی کثیف (زغال سنگ) نیز رفته که هشدارهای مسئولین در این قاره را در پی داشته است.

درحال حاضر قاره اروپا در بحرانی بی سابقه فرو رفته و برای جلوگیری از تشدید این بحران انرژی به سمت استفاده از انرژی کثیف (زغال سنگ) بازگشته اما مسئول سیاست های تغییرات آب و هوایی اروپا، این اقدام را یک حرکت کاملا اشتباه تلقی کرد و از مسئولین درخواست کرد تا در اولین فرصت از انرژی های تجدیدپذیر استفاده کنند.

در سال جاری میلادی شاهد کاهش بحران همه گیری ویروس کرونا بودیم که سبب رونق دسته جمعی صنایع در سراسر جهان شد اما به دلیل افزایش تقاضا و قیمت های انرژی، بحرانی شدید کشورها را تهدید می کند.

در این میان شرکت های برق برای تولید برق مورد نیاز به استفاده از زغال سنگ رو آورده اند چرا که قیمت فروش عمده گاز طبیعی افزایش چشمگیری داشته اما اتحادیه اروپا نمی خواهد شرکت های تامین کننده، انرژی مورد نیاز خود را از منابع آلاینده بدست بیاورند.

از طرفی قیمت زغال سنگ در کشورهای آسیایی مانند چین و هندوستان نیز به دلیل رونق اقتصادی پس از دوران کرونا با افزایش قیمت همراه بوده است اما اتحادیه اروپا قصد دارد تا هرچه سریعتر در طی این بحران انرژی خود را از استفاده سوخت های فسیلی و آلاینده بی نیاز کند.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved