اقتصاد

  |  

سرمایه گذاری پنج میلیارد دلاری اسپانیا در حوزه ی تولید خودرو های الکتریکی !

طبق گفته های دولت اسپانیا قرار است این کشور توسط بودجه ای که از جانب اتحادیه اروپا تامین می شود، مبلغ 4.3 میلیار یورو که برابر با 5.1 میلیارد دلار است را صرف تولیدات خودرو های برقی و باتری های آن به عنوان هدفی ملی بکند.

براساس صحبت های نخست وزیر اسپانیایی، پدرو سانچز در روز دوشنبه مشخص شد که اهداف این کشور در اولین فرصت احداث کارخانه های تولید باتری و در مرحله ی بعد تقویت خط تولید خودرو های الکتریکی است و دولت اسپانیا قصد دارد تا به کسانی که در این زنجیره تولید قدم می گذارند کمک مالی نیز بکند.

 

سانچز افزود که از سال 2021 تا سال 2023 بخش های خصوصی در دولت می توانند مبلغی برابر با 19.7 میلیارد یورو نیز به این زنجیره تزریق کنند. او همچنین اظهار کرد که واکنش کشور اسپانیا در رابطه با وسایل نقلیه الکتریکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دولت باید پیش بینی های لازم را برای انجام هر چه موفق تر این طرح داشته باشد.

 

اسپانیا در تلاش است تا در رقابت با کشورهایی همچون آلمان و فرانسه نزدیک بماند و برای این کار می خواهد تحول و یکپارچگی را در صنعت خودرو سازی خود به خصوص بخش خودرو های برقی داشته باشد.

در حال حاضر کشور اسپانیا بعد از آلمان دومین تولید کننده خودرو در قاره اروپا و هشتمین تولید کننده بزرگ در سطح جهان به شمار می رود.

همچنین نخست وزیر اسپانیا در پایان گفت : عملی کردن این طرح می تواند 140 هزار فرصت شغلی جدید را به وجود بیاورد و باعث شود تا اقتصاد کشور 1 الی 1.7 درصد با رشد مواجه شود.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved