دانش

  |  

سرطان زا بودن داروهای ترک سیگار فایزر سبب شد تا این شرکت آمریکایی آنها را فرابخواند !

وجود سطح بالایی از ماده نیتروزامین در داروهای ترک سیگار برند چانتیکس که زیرمجموعه شرکت فایزر است باعث شد تا شرکت آمریکایی فایزر فراخوان این داروها را اعلام کند.

داروهای ترک سیگار شرکت فایزر که با برند چانتیکس نیز شناخته می شوند، به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از ماده ای سرطان زا به نام نیتروزامین توسط این شرکت به صورت داوطلبانه فراخوانده شده است.

براساس اعلام سازمان غذایی و دارویی آمریکا یعنی FDA، فراخوان شرکت فایزر شامل تمامی قرص های 0.5 میلی گرم 1 میلی گرم وارنیکلین می باشد. طبق گفته های این سازمان غذا و دارو مصرف این داروها در کوتاه مدت خطرات ناشی از ابتلا به سرطان را نخواهد داشت اما در دراز مدت مصرف این داروها سرطان زا خواهد بود.

برهمین اساس FDA اعلام کرد تا اطلاع ثانوی بیماران می توانند داروها را مصرف کنند تا داروسازها جایگزین مناسبی را برای آنها فراهم کنند و یا به طور کلی می توانند با مشورت پزشک خود، روش درمانی جدیدی را در پیش بگیرند چرا که به گفته این سازمان آمریکایی، فواید ترک سیگار برای بدن انسان و سلامتی آن بسیار بیشتر از احتمال ابتلا به سرطان توسط قرص های وارنیکلین خواهد بود.

در حال حاضر شرکت آمریکایی فایزر با توقف تولید این قرص ها و فراخوانی که صادر کرده است، می خواهد با انجام آزمایش های بیشتر این داروی ترک سیگار را از مواد سرطان زا پاک کند تا افراد بتوانند با خیالی آسوده آنها را مصرف کنند.

داروهای ترک سیگار شرکت چانتیکس در سال 2006 مجوز خودش را از سازمان FDA گرفت. این دارو برای مصرف افراد 18 سال به بالا توصیه شده بود و اغلب برای 12 الی 24 هفته تجویز می شد.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved