اقتصاد

  |  

زیان 1 تریلیون دلاری به صنعت گردشگری جهان توسط ویروس کووید – 19 !

براساس تخمین و پیش بینی های انجام شده توسط سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد و همچنین مشکلات اقتصادی پیش آمده در صنعت گردشگری، ویروس کرونا می تواند تا 1 تریلیون دلار به این صنعت آسیب وارد کند.

طبق آمار تقریبی از جانب سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد یا به اختصار UNWTO، درآمد های حاصل از صنعت گردشگری در سال 2021 پتاسیل رسیدن به 800 میلیارد دلار را دارد اما تا امروز شاهد پیشرفت چشمگیری این میزان درآمد نبودیم و این اقتصاد به نسبت سال 2020 به کندی راه پیشرفت را در پیش گرفته است.

حال این سازمان مقدار سهم موجود از صنعت گردشگری را نیز تخمین زده و به گفته آنها براساس تولید ناخالص داخلی، این میزان تا پایان سال جاری به 1.9 تریلیون دلار خواهد رسید که در مقایسه با سهم 3.5 تریلیون دلاری ثبت شده از صنعت گردشگری در دوران قبل از کرونا بسیار کمتر است.

با اینکه در سراسر جهان روند واکسیناسیون در حال طی شدن است و شرایط کنترل این بیماری روز به روز بهتر می شود اما همچنان سویه های جدید این ویروس سبب نگرانی شده و بر اقتصاد جهانی تاثیرگذار خواهند بود.

به گزارش سازمان UNWTO، در این مدت که ویروس کرونا انتشار یافته چیزی در حدود 2 تریلیون از درآمد های این صنعت کسر شده و همین امر سبب شده تا صنعت گردشگری به یکی از آسیب دیده ترین بخش های اقتصاد در سطح جهانی تبدیل شود چرا که شیوع این ویروس سفر و ورود گردشگران بین المللی را تا حد زیادی کاهش داده است.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved