اقتصاد

  |  

روند صعودی ارزش بازار شرکت اپل سبب شده تا این شرکت به یکی از غول های اقتصاد جهان تبدیل شود

هم اکنون بازار سهام کشور آلمان به عنوان پنجمین اقتصاد برتر در جهان شناخته می شود اما شرکت اپل به زودی با افزایش ارزش بازارش از رقم 3 تریلیون دلار نیز عبور و بالاتر از آلمان قرار خواهد گرفت.

به زودی شاهد قرار گرفتن شرکت اپل در میان اقتصاد های برتر دنیا، بالاتر از اقتصاد کشور های انگلستان و آلمان خواهیم بود. شرکت آمریکایی اپل به عنوان اولین شرکت تولید و عرضه در حوضه فناوری شناخته می شود که میزان ارزش بازار آن تا رقم 3 تریلیون دلار پیش رفته است.

این غول فناوری در سال 2018 میلادی بود که ارزش بازار خود را توانست تا 1 تریلیون دلار برساند و پس از آن هم در سال گذشته میلادی نیز از 2 تریلیون دلار عبور کرد. در حال حاضر ارزش هر سهم این شرکت آمریکایی 175.08 دلار برآورد شده است. اگر روند صعودی در ارزش سهام این شرکت وجود داشته باشد و ارزش سهام اپل به 182.85 دلار برسد، شاهد عبور ارزش بازار اپل از رقم 3 تریلیون دلار خواهیم بود.

اپل در حالی به نسبت سال 2020 میلادی 80 درصد افزایش سهام و همچنین در سال میلادی جاری 30 درصد افزایش ارزش سهام داشته که دیگر شرکت های رقیبش یعنی مایکروسافت، آمازون، تسلا و آلفابت تنها 10 الی 70 درصد افزایش ارزش سهام را تجربه کردند.

با این تفاسیر به زودی باید شاهد تبدیل شدن شرکت اپل به یکی از قطب های اصلی اقتصاد در جهان باشیم.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved