اقتصاد

  |  

روسیه باز هم صادرات گاز به اروپا را به واسطه خط لوله یامال کاهش داد !

پس از افزایش صادرات گاز طبیعی به اروپا و به ویژه آلمان از طریق خط لوله یامال، اکنون شاهد کاهش مقدار صادرات از جانب روسیه هستیم.

براساس گزارشات و آمار های منتشر شده از اپراتور های خط لوله گاز در آلمان، در روز یکشنبه میزان ورودی گاز طبیعی در خط لوله یامال-اروپا که از مرز های آلمان و لهستان عبور می کند تا حدود 370 هزار کیلووات بر ساعت کاهش یافته است. این میزان تا قبل از روز یکشنبه تا 4 میلیون کیلووات بر ساعت نیز می رسید.

همچنین در دیگر خطوط موجود برای صادرات گاز طبیعی به اروپا از طریق روسیه نیز شاهد کاهش جریان هستیم. خط لوله ای که از بلاروس به اروپا متصل است اکنون تا 1200000 کیلووات کاهش یافته در صورتی که این میزان صادرات تا ماه دسامبر همیشه میان 9 الی 12 میلیون کلیووات بر ساعت بوده است.

شرکت گازپروم روسیه و اتحادیه اروپا چندی پیش برای افزایش میزان صادرات گاز طبیعی با یکدیگر به توافق رسیدند و بنا بر این قرارداد، شرکت گازپروم وظیفه داشت که ظرفیت اضافی گاز طبیعی را از طریق خط لوله یامال به اروپا منتقل کند اما اکنون با این کاهش جریان، صادر کننده روسی هنوز جوابی به مشتریان خود نداده است.

این شرکت روسی که یکی از بزرگترین صادر کننده های گاز طبیعی به شمار می رود، در ماه دسامبر هیچگونه ظرفیت مازادی را برای انتقال به اروپا به ثبت نرسانده است.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved