اقتصاد

  |  

رشد اقتصاد در اروپای مرکزی در سه ماهه ی دوم سال 2021 افزایش داشته است

اقتصاد در اروپای مرکزی در پی برداشته شدن محدودیت های کرونایی کمی قوت گرفته است و شاهد بهبود آن در سه ماهه ی دوم سال 2021 هستیم.

با توجه به برداشته شدن محدودیت های کرونایی در اروپا و همچنین افزایش تقاضا های داخلی، اقتصاد در اروپا، اروپای مرکزی در حال بهبودی است.

بیشترین رشد اقتصادی را در میان کشورهای اروپای مرکزی مجارستان داشته است که 2.7 درصد رشد اقتصادی را تجربه کرده است. این رشد اقتصادی به قدری تاثیرگذار بوده است که بانک های مرکزی چک و مجارستان مجبور شدند تا نرخ بهره هایشان را کمی افزایش دهند تا مانع از ایجاد تورم در منطقه شوند.

بعد از مجارستان نوبت به اسلواکی و لهستان، که بزرگترین اقتصاد منطقه اروپای مرکزی است می رسد که به ترتیب 2 درصد و 1.9 درصد رشد در اقتصاد را تجربه کردند.

همچنین اقتصاد کشور بلغارستان نیز به نسبت سه ماهه ی اول سال 2021 با 0.4 درصد افزایش همراه بوده است.

بهبود اقتصادی در کشور رومانی هم با 1.8 درصد رشد همراه بوده است در حالی که کشور چک از چیزی که انتظار می رفت پیشرفت کمتری را در بهبود اقتصاد داشته است و تنها 0.6 درصد رشد اقتصادی را تجربه کرد.

بسته شدن کارخانه جات ها و تعطیلی های شغلی در پی شیوع ویروس کرونا، ضربه ی جبران ناپذیری را بر اقتصاد اروپا و به ویژه اروپای مرکزی وارد کرد. اما خوشبختانه با برداشتن این محدودیت ها و بازگشت افراد به مشاغل، رفته رفته اقتصاد این قاره در حال بهبودی است.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved