دانش

  |  

رسیدن یک جرم فضایی به نزدیک ترین نقطه برخورد با کره زمین !

در صبح روز چهارشنبه، یک جرم فضایی به اندازه یک کامیون که از سیارکی جدا شده بود در جو زمین به طور کامل چرخش داشته و از داخل حلقه های ماهواره های ارتباطی مدار زمین به نزدیکی سطح کره زمین رسیده است.

براساس جدیدترین اخبار، سنگ فضایی به نام "RS2 2021" به اندازه یک وانت بسیار بزرگ و یا یک کامیون به قطر بین 7 الی 17 فوت (2.1 الی 5.2 متر) در صبح روز چهارشنبه، در 16 کیلومتری کره ی زمین مشاهده شد اما بدون کوچکترین برخوردی با سطح زمین به مسیر خود ادامه داد. با این حساب این سنگ فضایی برای کره ی زمین نزدیکترین برخورد سیارکی را در سال 2021 رقم زده است.

طبق گفته ی دانشمندان، این جرم فضایی با سرعتی معادل 39 هزار مایل بر ساعت به سمت کره ی زمین می آمده اما خوشبختانه بدون برخورد به سطح زمین، ادامه ی مسیرش را در منظومه شمسی دنبال کرده است. اما حتی با این فرض که برخورد به کره ی زمین ادامه پیدا می کرد، این سنگ فضایی با اندازه ای که داشت شانسی برای رد شدن از جو زمین را نمیداشت چرا که تا قبل از برخورد به سطح در مسیر جو زمین به طور کامل می سوخت.

به همین دلیل است که دانشمندان سنگ های فضایی مانند "RS2 2021" را برای کره ی زمین و ساکنانش خطرناک تلقی نمی کنند اما همچنان اجرام فضایی ناشناخته ی بسیاری در منظومه ی ما وجود دارد که حتی دانشمندان هم از آنها بی خبرند.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved