دانش

  |  

دمنوش های مفید برای سلامت بدن و خاصیت هرکدام چیست؟

دمنوش ها از زمان های دور به عنوان نوشیدنی گرم و مفید مورد استفاده قرار می گرفته است.

می توان به جای نوشیدنی های قندی که امروزه مصرف آن ها بالا رفته و متاسفانه علاوه براینکه خاصیت خاصی ندارند موجب اضافه وزن و بیماری های دیگر هم می شوند، تنها با

ریختن میوه های خشک، گل ها، ادویه جات یا گیاهان درون آب جوشیده معجون ها و دمنوش هایی خوش طعم و دلچسب را ساخت که خواص درمانی هم دارند و برای سلامت بدن ما مفید واقع می شوند.

در این مقاله چند دمنوش و معجون خوشمزه را به همراه خواص آن ها بهتون معرفی می کنیم.

دمنوش آویشن با عطر خوب خود که به عنوان یک ضدعفونی کننده در بدن عمل می کند در دراز مدت می تواند از ابتلا به آلزایمردر سنین بالا جلوگیری کند.

گل های بنفشه و سرخ همان طور که از اسمشون پیداست بوی فوق العاده ای دارند و استفاده از آن ها به عنوان دمنوش باعث ایجاد سپری برای ریه ها می شود و از سرفه مکرر جلوگیری می کند. علاوه بر سرماخوردگی و آنفلونزا این دمنوش خواص موثری برای روزهای کرونا هم دارد که استفاده از آن را حتما توصیه می کنیم.

اما اگر دمنوشی برای تقویت سیستم ایمنی بدن می خواهید دمنوش زنجبیل را می توان ضد باکتری و ضد ویروس دانست. برای خوش طعم کردن آن هم می توانید کمی لیمو و عسل هم اضافه کنید تا علاوه بر سیستم ایمنی قوی از گلو درد هم در امان بمانید.

میخواهید کمی ریلکس کنید ؟ روزتان پر از استرس بوده ؟ خب پس دمنوش گل گاو زبان را دم کنید تا یک آرامبخش قوی را نوش جان کنید. فقط برای دم کردن آن به کمی زمان نیاز دارید چرا که باید گیاه گل گاو زبان را حدودا برای نیم ساعت تا یک ساعت در آب بجوشانید اما باور کنید که ارزشش را دارد.

البته تنها گل گاو زبان نیست که می تواند خواص آرامبخش بودن را برایتان فراهم کند، در ایران گل هایی به نام لوندر که بیشتر با اسم اسطوخودوس شناخته می شوند می رویند که خواصی مشابه با گل گاو زبان دارند. شما می تونید دمنوش اسطوخودوس یا لوندر برای رفع استرس و مقابله با افسردگی و همچنین درد های میگرنی نوش جان کنید.

اشکان بابایی
دیدگاه ثبت نشده شما میتوانید اولین نفر باشید.
امتیاز خود را ثبت کنید ، چه امتیازی میدی ؟

فرم ارسال دیدگاه

مطالب پیشنهادی

مطالب پیشنهادی

بازار

  • موبایل
  • خودروهای داخلی
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گپ گاه می باشد.
copyright@ 2024 AllRights Reserved